2024. július 23., kedd

Sok-sok kövirózsa

Tavaly óta dédelgetek egy tervet. Az ötlet nem saját, a szoboszlói temetőben a nagyszüleim sírszomszédjában láttam. A sír le volt fedve, de volt egy kisebb kövirózsabeültetés rajta. A kövirózsa eléggé bírja a hőséget, bírja a telet is. Tetszett, hogy valami mégis él a sok kő között.  Mondtam is anyunak, hogy a nagyiék sírjára mindenképpen fogok vinni egy ilyesmit. Az itthoni mennyiség persze nem lett volna elég, így vártam az alkalmat, hogy egyszerre többféle kövirózsám legyen. Csak a forrást kellett megtalálnom. A virágpiacon aranyárban lehet venni, egy nagyobbacskáért 800 Ft-ot kérnek. Bíztam abban, hogy valamelyik áruház árul majd akciós készletet. 

Időközben anyu itthagyott minket. Bevallom, nem volt erőm foglalkozni ezzel a a kövirózsa-üggyel. De vasárnap az Aldi jóvoltából jutottam kövirózsához elég baráti áron (Ehhez hasonló, csak ez a kép a Lidl oldaláról származik.). Már csak  3 tálca volt, és olyan nehéz volt a választás. Igazából kettő is elég lett volna, de az egyszerűség kedvéért mindhármat elhoztam. Rögtön ki is próbáltam, hogy milyen lenne egy vegyes beültetés egy virágládában:

A színesség érdekében a meglévő kerámiavirágokból szúrtam néhányat a földbe. Ezt a prototípust magamnak szántam, és ezen kidolgoztam az ültetési praktikákat. Rögtön látszott, hogy a vásárolt virágok bőven elegendőek, így a temetői projektet is újragondoltam. Készült egy kerek beültetés a nagybátyám sírjára, és két nappal később pedig a nagyiék és anyuék beültetése is:

A színes virágokat majd frissítem, szükség esetén pótlom. Esetleg valami selyemvirágra váltok.
Holnap lesz a napja, hogy minden sírra elviszem a minikerteket.


calligraphy-fonts

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése