2015. július 13., hétfő

Szederdobálós

Ma nem akartam főzni. Csak úgy, mintha nyaralnék.
Aztán a hűtőben pakolva találtam egy pohár natúr joghurtot, és egy doboz szedret, amely egész jól bírta a szombati vásárlás óta. Eszembe jutott, hogy lehetne sütni egy joghurtos sütit, de most a meggy helyett szeder lenne benne. Ez végül is nem főzés.
Mivel csak egy joghurt volt itthon, így csak fél adagot kevertem be, és egy kerek teflonban sütöttem:
A teljes adag receptje:


  • 2 pohár joghurt
  • 4 tojás
  • 2 pohár cukor (nálam ennek a 2/3-a) 
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 4 pohár liszt (amelyből egy lehet teljes kiőrlésű)
  • 1 cs sütőpor
  • 1 pohár olaj
A joghurtot, cukrot, tojásokat és az olajat habverővel jól összekeverjük, hogy a cukor feloldódjon. Ezután fakanálra váltunk és belekeverjük a sütőporos lisztet. A simára kavart tésztát vajazott, lisztezett tepsibe simítjuk, majd rászórjuk a lecsöpögtetett meggyet. Most a szedret.
Örültem, hogy a szeder nem lett folyós, nem áztatta el a tésztát.Igaz erre nem is volt ideje, mert délutánra nem maradt belőle semmi.
Este  átmentünk a pékségbe még egy pohár joghurtért, hogy a vacsorához még egyszer megsüssük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...