2014. július 18., péntek

Sárga - fehér, barack - szilva és piros - sárga, dinnye

Az úgy volt, hogy nem sikerült túl jól a sárgabarack választás a piacon, kidobni pedig nagyon sajnáltam volna. Így feljavítottam egy kis fehér szilvával, ami pontosabban most zöld, de ha megérne is sárga lenne...
Na mindegy is, hogy milyen a színe, a lényeg, hgy összeházasítottam őket:


És aztán főztem, és főztem, és kavartam, és ez a finomság lett belőle:
Ami persze nem sok, de néhány palacsintára elég lesz.

A téli raktározással haladok, most minden dinnyehéj az üvegeimbe kerül savanyúságnak. És készült egy kis különlegesség is, a sárga belsejű dinnye héjából. Íme egy sárga-piros páros:
És a felöntőlé receptje:
1 cs. K n o r r savanyúságtartósító, amelyet a leírás alapján 1,8 l vízzel, 5 ek cukorral felfőzök, és végül 4 dl 10%-os ecetet keverek bele. Ez áll kb 10 percig, ezidő alatt a fűszerek leülnek benne, és csak a felső fűszermentes levet használom. Korábban mindenestől öntöttem, de akkor a fűszerek még tovább ízesítették a savanyúságot, ami nekem már túl fűszeres volt.
Nos, miután kész a lé, bepakolom az üvegbe a zöldséget, vagy most éppen a dinnye héját, 1 ek cukrot teszek rá, majd az üveget a feléig (egy kicsit talán tovább) öntöm a lével, és a többit sima vízzel pótolom. És utána mehet az automatában 85-90 C°-ra és 30 percig. Általában elég a 85 fok, de ha nagyon kemény alapanyag is van (pl. répa hasáb), akkor jobb a 90 fok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...